Ako vybrať názov pre vašu značku?

Ako vybrať názov pre vašu značku či firmu.

Meno musí byť zapamätateľné

Je úplne prirodzené, že správne meno je také, ktoré si dokážu vaši budúci zákazníci dobre zapamätať, aby sa k vám v budúcnosti vrátili. Okrem toho by malo byť jednoduché a zrozumiteľné, v neposlednom rade je veľmi dôležité zvoliť si také meno, ktoré sa bude vašim budúcim zákazníkom aj jednoducho vyslovovať. Komplikované, ťažko zapamätateľné, či meno náročné na výslovnosť ľudia ľahko zabudnú a už si na vašu spoločnosť nespomenú.

Pomôže ak odkazuje na vašu činnosť

Na začiatku rozhodovania o vhodnom mene by ste sa mali zamyslieť nad tým, čo chcete svojím menom povedať. Práve to by mal byť kľúčový krok, od ktorého sa môžete ďalej pri tvorbe mena odraziť a následne potom do svojho mena môžete zakomponovať ďalšie elementy. Najdôležitejším z nich je informácia. Pre potenciálnych zákazníkov je veľmi dobré, ak vaše meno obsahuje určitý impulz, informáciu o tom, čím sa vaša spoločnosť zaoberá.

Buďte odlišný

Ak ste malá alebo stredne veľká firma, nemožno predpokladať, že budete môcť do propagácie firmy vložiť desiatky miliónov korún a spopularizovať tak inak úplne obyčajné a nezapamatovatelné meno. Ak by za značkou IBM neboli desiatky rokov úspešného fungovania a miliardy dolárov vynaložené na marketingovú komunikáciu, bolo by meno IBM pravdepodobne jedným z tých, ktorá upadnú v zabudnutie ešte skôr, než vzniknú.

Meno musí fungovať dnes ale aj za niekoľko rokov

Prvoplánovo vtipné mená sú - prvoplánovo vtipné. Pre firmu dodávajúcu bazény môžete zvoliť názov Utopil a syn a určite tým vyvoláte nejeden úsmev na tvári vašich existujúcich alebo potenciálnych zákazníkov. Je však otázkou, či sa vaši zákazníci pre vašu firmu rozhodnú preto, že ich bavíte.

Ak si neviete rady použite niektorý z nasledujúcich generátorov

https://www.shopify.com/tools/business-name-generator
https://namelix.com/
https://www.oberlo.com/tools/business-name-generator

Konečný výber mena

Ak sa vám podarilo vymyslieť 3-5 vhodných mien pre váš nový biznis, je na čase urobiť konečné rozhodnutie – vybrať si jedno z nich. Prejdite si znovu všetky kritéria a skúste si znova odpovedať na nasledovné otázky:

Ktoré z mien vo vás evokuje imidž spoločnosti, ktorú chcete vybudovať?
Ktoré z mien je zrozumiteľné, jednoduché a zároveň sa dá ľahko zapamätať?
Ktoré z mien má najväčšiu vypovedaciu schopnosť o tom, čím sa zaoberáte?
Ktoré z mien má vhodnú dĺžku, nie je príliš dlhé a je vhodné na propagáciu?
Ktoré z mien by mohlo zákazníkov zaujať aj v kombinácii s vhodným logom?

Pokiaľ stále nieste presvedčený o názve pre vašu novú spoločnosť či značku, neváhajte sa obrátiť na nás a radi Vám pripravíme kreatívne návrhy s logom a kompletným brandingom :)

Mgr. Martin Sprušanský

Jeden z troch zakladateľov agentúry VICTUM, webdizajnér, grafik a kreatívec. Voľný čas rád trávi s priateľmi, v posilovni alebo pri inej športovej aktivite.