Prečo používať instagram business profil?

Prečo používať instagram business profil.

Instagram bol dlhé roky nepoškrvnený reklamou, no posledné roky ste si mohli všimnúť, že sa reklama začala objavovať aj medzi fotkami vo vašom feede. Instagram teda uspokojoval potreby používateľov, no nie potreby biznisov.

V minulosti museli social media manažéri analyzovať výkonnosť cez iné nástroje a reklamu bolo potrebné vytvárať cez Facebook. V súčastnosti je to inak. Stačí si vytvoriť Business Profil, pridať k nemu telefónne čislo, email alebo lokalitu a vaši zákazníci dostanú okamžite možnosť kontaktovať vás novým spôsobom.

Kedže sa z Instagramu stal nástroj pre komunikáciu značiek, bola pridaná aj možnosť platených postov resp. promovania. Môžete nastaviť cieľovú skupinu, budget, dĺžku pridania proma či CTA button. Kedže aplikácia Instagram už niekoľko rokov patrí Facebooku tieto reklamné rozhrania sú si veľmi podobné a preto ľudia, ktorí už nastavovali reklamy na Facebook by s Instagramom nemali mať problém.

S nastavovaním plateného proma silno súvisí analýza výsledkov pomocou Instagram Insights. Nachádzajú sa tu údaje týkajúce sa vašich followerov ako ich demografiu a časy, kedy su najaktívnejší. Okrem týchto štatistík dostávame možnosť analyzovať posty podrobnejšie. Napríklad údaje o jednotlivých postoch ako počet prekliknutí na web, počet impresií a celkový dosah.

Pred pár rokmi sme si mohli všimnúť, že sa nám feed na Facebooku začal zaplavovať postami a nie dávno sme si tento jav zbadali aj na Instagrame. Nie je tajomstvom, že algoritmus Facebooku zobrazuje viac noviniek od vašich známych, ako od spoločností. Deje sa to z jednoduchého dôvodu, aby si spoločnosti za zobrazovanie postov platili. Práve preto je možné, že Instagram začne značky tlačiť do toho aby na Business profil prešli a úprimne neexistuje dôvod, prečo by bolo zlé tak urobiť už dnes.

Ako teda spravíte z osobného účtu biznis profil alebo vytvoríte komplet nový Instagram účet pre váš biznis? Môžeme sa vám o to postarať My alebo si môžete pozrieť toto krátke inštruktážne video. (https://vimeo.com/173675853)

p.s.: nezabudnite, že najdôležitejší aspekt je míňať peniaze na reklamu efektívne a takým spôsobom, aby ste mali z investovaných peňazí vysokú návratnosť – správne nastavená reklama a analýza je teda nevyhnutná :)

Mgr. Pavol Hrevuš

Jeden z troch zakladateľov agentúry VICTUM, webdizajnér, grafik a špecialista na PPC reklamu. Voľný čas rád trávi s priateľmi alebo na motorke.