5 Spôsobov, ako si nájsť návštevníkov, čitateľov a subscriberov, keď o Vás zatiaľ nikto nevie

5 Spôsobov, ako si nájsť návštevníkov, čitateľov a subscriberov, keď o Vás zatiaľ nikto nevie

Je tu ticho, zatiaľ sa nikto neobjavil, môžete povedať alebo urobiť takmer čokolvek, tak prečo nie trochu experimentovať a hrať sa s obsahom vášho webu bez strachu?
Ak ste sa už teda do niečoho pustili a chceli by ste tento proces urýchliť dali sme dokopy 5 vecí, ktoré v tejto dobe považujeme za najužitočnejšie.

#1: Byť pripravený na nárast návštevnosti

Na začiatkoch, keď pracujeme len s pár návštevníkmi webu je dôležité, aby sme zachytili ich pozornosť každým možným aj keď malým spôsobom.

Predtým než sa začnete snažiť je treba uvedomiť si pár vecí:
• Na webe mate dostatok zaujimavého obsahu, ktorý pritiahne pozornosť návštevníka
• Web je pekný, jednoduchý a spĺňa všetky požiadavky moderných vyhľadávačov
• Máte dobrý spôsob, ako získať email adresu návštevníka, aby na vás nezabudli


Nemyslite si, že do pár týždňov získate tisíce navštevníkov, ale ak zaujmete tých, čo s vami boli od začiatkov, začnete naberať momentum.

#2: Vedieť odpovedať na dôležité otázky

Hneď, ako budete vedieť, kto je váš klasický zákazník môžete začať rozmýšlať ako mu najlepšie vyhovieť. Netreba vytvárať 1500 stranový manuál, ale skôr vytvoriť jeden jednoduchý blog post na každú otázku, ktorú ste videli, čítali alebo počuli a týka sa vášho podnikania.

Toto pre vás môže znamenať nasledovné:
• Ušetríte si čas odpovedania na väčšinu otázok tzv. Frequently Asked Questions (FAQ)
• Odhalí vám to určité vedomostné medzery ohľadom vášho biznisu, na ktorých môžete v budúcnosti zapracovať
• Vytvoríte tak pravideľný prísun nového obsahu, ktorý je nesmierne vhodný pre zlepšenie pozícii vášho webu vo vyhľadávačoch
• Váš web bude pre ľudí oveľa zaujimavejší?

#3: Robiť aspoň jednu vec, ktorá z Vás spraví unikát v brandži

Ak chcete pozornosť verejnosti alebo dokonca celebrít, či influencerov zadarmo, zamyslite sa nad niečím, čo vás odliší originálnym spôsobom od konkurencie. Či už podnikáte v službách alebo predávate produkt, vždy sa dá vymyslieť niečo, čo tu ešte nebolo a s tým vám pomôžeme napríklad MY.

#4: Začnite žiť na sociálnych sieťach

Či už sociálne siete máte radi alebo sa im vyhýbate oblúkom, jedno je jasné a to fakt, že sociálne siete su najlepším miestom na hľadanie nových zákazníkov.

Keď ste v začiatkoch budovania publika, nastavte si jeden či dva posty na jednej z relevantných platforiem aspoň každý tretí deň.
• Môže to byť napríklad post do skupiny, v ktorej je veľa vašich potenciálnych klientov
• Môže to byť post na vašu vlastnú firemnú stránku
• Alebo to može byť zlepšovanie vzťahov s influencermi alebo firmami, ktoré vám vedia určitým spôsobom pomôcť cez platenú reklamu

Idealným nástrojom by bola kombinácia vyššie spomenutých.

Dôležité je nezabudnúť, že to nie je o budovaní obrovskej komunity, z ktorej pre vás 90% a viac nemá žiaden potenciál, ale skôr o budovaní značky prostredníctvom kvalitných postov, ktoré vám prinesú trvácny úžitok.

#5: Oplatí sa zainvestovať do platenej reklamy

Ak teda máte stály a konzistentný prúd užitočného materiálu (blog posty), spolu s niečim, čo vás robí v brandži unikátnými, a zaujali ste v téme postoj je ešte niečo, čo treba urobiť, aby to išlo lepšie?

Vždy môžete využiť platenú reklamu a tak si zvýšiť prísun návštevníkov – potenciálnych zákazníkov. V platenej reklame sa pravidlá menia dosť často, ale oplatí sa s nimi držať krok. Stačí zistiť, ktorá platforma pre reklamy je pre vás narentabilnejšia.

Na začiatku do reklamy netreba vrážať toľko, aby to negatívne ovplyvnilo váš biznis – tok peňazí, ale ani toľko, aby sa to neprejavilo. V tomto prípade vám vieme nastaviť budget podľa potrieb.


Mgr. Pavol Hrevuš

Jeden z troch zakladateľov agentúry VICTUM, webdizajnér, grafik a špecialista na PPC reklamu. Voľný čas rád trávi s priateľmi alebo na motorke.